Wednesday, April 22, 2009

~Kepada sahabat..Dari seorang Sahabat~

Hidup ini, walau punya harta yang banyak tapi tetap miskin tanpa seorang sahabat.

Sahabat...
Mengenalimu adalah satu kesyukuran...
Bersama denganmu adalah satu kebahagiaan....
Menyakitimu adalah satu kesalahan....
Mendoakanmu adalah satu kewajipan....

Memiliki Sahabat sepertimu adalah satu Anugerah...

Allah terlalu bijak, memberiku seorang Sahabat tanpa harga..
Jika Allah memberi harga, niscaya aku tak akan mampu membelimu, Wahai Sahabat.

Sahabat...
dengarkanlah...
Jika esok aku bahagia atau berduka, tetaplah menjadi Sahabatku...
Jika esok aku salah, khabarkanlah, agar aku perbaiki kesalahan itu...
Jika esok aku sakit, doakanlah...agar aku mampu berjuang kembali bersamamu..
Jika esok aku telah tiada... MAAFKAN aku Sahabat...jika masih tidak tertunaikan hak2 mu..

Sesungguhnya sebaik2 teman itu adalah teman yg sering mengingatkan, samada di dalam sukar mahupun senang. Teman yg terbaik juga adalah teman yg sentiasa mentarbiahkan diri & sahabatnya kpd ALLAH.

Wahai sahabat, sesungguhnya diri ini hanyalah insan yg lemah.
Ingatkan daku tikaku leka,
tenangkanlahku tika aku bersedih,
pujuklah daku tika aku hampir berputus asa dengan tarbiah2 & janji2 syurga ALLAH agar kita dapat bersama menuju ke syurgaNYA. Amin.....

No comments: