Sunday, May 10, 2009

Berlari..


Statik...MySpace

"Tik"

Cetus.

maka berlarilah mereka..

Aku hanya mampu berdiri..terpinga-pinga..
merasai angin deru2 kesan larian mereka..
Yang tertinggal cuma..
tapak2 yang dibina ketika perjalanan bersama..

Sangat cepat, sangat pantas..
Sehingga aku tak terkejar akan mereka..

Aku juga sedang mencuba, terkapai2 untuk bermula..
Walau telah mula lama ketika..
Tapi kali ini, aku pula rasa lemah, tak bermaya...

Sangat cepat, sangat pantas, sungguh laju..
sehingga terlepas genggaman erat itu...
meninggalkan aku...
dihujung jalan yang liku2..
aku?...aku hanya mampu..
diam membisu, membatu disitu...

Di jalan yang kelam ini...

Aku cuba dan cuba dan cuba...
Namun,
terlindung penglihatan ini mencari arah yang mereka tujui..
Sehingga kini tak kutemui...

Hilang sudah jejak langkah...
Hampir aku rebah...

Aku tahu..kita semua perlu berlari ke arah dan matlamat yang sama..
Tapi,
aku lihat, ditempat aku berdiri ini..
masih ramai yang sedang mencari2..
mencari sesuatu yang tidak pasti...

Aku hanya punyai dua pilihan...
berlari membawa bersama2 yg sedang mencari2?...
atau aku berlari mengejar mereka hanya dgn diri ini?..

Tatkala aku masih menghitung pilihan...
Kehangatan genggaman tangan sewaktu bersama mereka, sedikit2, sudah mulai dingin..
lenyap mengikut detikan jantung, ditiup deruan angin..

Aku tahu..aku tidak punya apa2..
untuk diberi dan dijaja..
hanya mampu mempertaruhkan nyawa dan tenaga..
menempuh jalan ini..

Kalau tidak kerna CahayaNya yang sentiasa menyinar..
Sudah tentu aku terluka melawan arus dan onar..

Terima kasih Wahai Pencipta..
Walau kaki ini tidak mampu mengejar..
Tapi diriMU sentiasa berdampingan, memberi tunjuk-ajar...
Jalan mana yang batil, jalan mana yang benar...

Untuk bersama2 mereka...
Walau telah jauh mereka berlari..
Mencapai awan yang tinggi..
Aku tetap terus mencuba disini...
Walau bukan bersama mereka di penghujung nanti...
Kerna aku tahu..Inilah jalan yang pasti....
Dan aku cuma mampu berdoa, agar mereka sampai ketempat yg ingin ditujui..
Sungguhpun aku tidak dibawa disisi...


~Mode: kesedihan sedang melanda jiwa yg lemah ini~MySpace

4 comments:

Anonymous said...

alamak. kk maaf!! huaaa :(
melambtkn perjalanan hu.

alKhair said...

eh...huhu....
bukan itu la..
ini salah saya...hehe

Bukan Bidadari said...

kk,samalah kita=(..tapi,kta rasa awk dah tgglkn kita=((..alah,Allah kan ada?jgn sedih2 k=D

alKhair said...

owh tidakkk...daku tidak meninggalkan dirimu...ingin ku bawa dirimu bersama...(^^)..IA