Wednesday, January 18, 2012

Ibadah

Aku peliklah, apesal aku tak mati-mati je terus sebab dosa yang banyak ni.

Allah sayang kat kau lah tu kasi 'chance' kau bertaubat.

Ah, segan lah macammani, makin bertambah tahun makin bertambah dosa tau.





Dah tu, 'start'lah beribadah lebih sikit.

Beribadah lebih belum tentu masuk syurga, kau tak pernah dengar ke citer ahli ibadah yang akhirnya mati kafir tu.

Habis tu, tak beribadah dah tentu masuk syurga lah ye?

Aku tak kata macam tu pun.

Ye la, cara kau cakap tu macam yakin je kita ni takyah buat apa-apa tapi boleh masuk syurga. Kau tahu tak, kalau kau ada dalam satu kapal ni, tiba2 kapal tu karam, tapi kau terdampar kat pulau then kau nak orang selamatkan kau, yang ada kat kau skrang cuma henpon yang ada sikit je bateri dia, ape kau akan buat?

alah senang je, aku call lah kau suh selamatkan aku.

tapi kat situ tade line digi kau tu, yang ada cuma selkom je.

err

ha, samalah macam ibadah, kau nak masuk syurga kan, nak selamat akhirat kan, kenalah guna 'line' yang sama ngan Tuhan. kalau kau guna line lain tade maknanya. tu belum lagi bateri tade, henpon tade, terdampar la kau kat pulau tu selamanya.

takyah naek kapal lah lepas ni.

ceh, aku analogi je pun buat-buat tak faham pulak. belajar bukan main tinggi.

opss, sori, thanks bro

No comments: