Sunday, May 28, 2023

tenang

 Alhamdulillah kini sudah sedikit tenang dan cuba redha

moga Tuhan juga redha dengan keadaan diriku begini

aku mula rasa tenang bila memikirkan semua ini telah ditentukan sebagai jalan cerita hidupku

untuk apa lagi melawan sekiranya makin menyakitkan

petang tadi aku menonton kisah nabi adam dan hawa di youtube

kisah-kisah rasul

aku tidak memikirkan keadaan nabi adam dan hawa, anehnya aku memikirkan keadaan syaitan

syaitan telah redha perjalanan kisah hidupnya begitu

dia tidak meminta untuk dikeluarkan dari syurga

tidak melawan tuhan

bahkan hanya meminta satu syarat

agar dia punya teman di neraka

salahkah agaknya pemikiran ku ini

setelah itu aku kembali tenang

memikirkan semua kita seusaha manapun tetap telah ditentukan tuhan untuk berjalan episodnya sebegitu

hanya mampu berdoa meminta pada tuhan agar diberi peluang ke syurga

kerna syurga milik tuhan

neraka juga milik tuhan

hanya tuhan yang berhak memilih siapa yang akan dimasukkan

No comments: